Így többszörözd meg az Apple Watch akkumulátor üzemidejét! Egy hozzászólás

 

apple-watch-akkumulator

Ha te is akkumulátor problémával küzdesz az Apple Watch-oddal, akkor van számodra 11 tippünk, amivel jelentősen növelheted az Apple Watch akkumulátor üzemidejét. 

Az első generációs Apple Watch-csal eltöltött napunk elég elkeserítő volt, ami az üzemidőt illeti. Viszonylag intenzíven használtuk az első alkalomkor, hogy minden funkcióját kipróbálhassunk, de azért mégsem egy maratont futottuk le vele. 

Az internetet böngészve, rájöttünk, hogy ezzel problémával nem vagyunk egyedül. Számos Apple Watch tulajdonos számol be rövid akkumulátor üzemidőről. A miénk 11 óra használat után dobta be a törölközőt, pedig az Apple oldalán normál használat mellett 18 óra működést ígérnek. 

Ahogy telt az idő, jobban kiismertük az okoskütyüt, és sikerült kissé feltornáznunk az üzemidőt, illetve az újabb generációkba már valamivel jobb hardver került, ami szintén az üzemidő javulását eredményezte. Ezzel együtt mi úgy gondoltuk, hogy sokakat érdekelhet, hogyan tudunk minél hosszabb üzemidőt elérni az Apple Watch-csal. 

1. Válasszunk minimalista óraszámlapot

Az egyszerűbb kinézetű óraszámlapok kevesebb grafikai elemből állnak. Minél több a fekete háttér és minél kevesebb az animáció a megjelenésen, annál tovább bírja majd az akkumulátorunk. Ha szeretnénk megnövelni az üzemidőt, jobban tesszük ha távol maradunk a “túlextrázott” óraszámlapoktól. 

2. Kapcsoljuk ki a Csuklóészlelést

Gyakran emeled fel a kezed? Sokat kávézol vagy teázol? Esetleg “olaszosan” magyarázol, ezért sokat mozog a kezed beszéd közben? Ha ezek jellemzőek rád, akkor jó ötlet lehet a csuklóészlelés funkciót kikapcsolni, hisz ilyenkor a karunk mozgása gyakran feloldhatja a kijelzőt. Ha kikapcsoljuk ezt a funkciót, akkor a kezünk mozgására nem fog folyamatosan felvillanni a kijelző feleslegesen, és ezzel is némi üzemidőt spórolhatunk meg. 

A csuklóészlelést a következőképpen tudod kikapcsolni: 

  1. Nyisd meg a Watch-on a beállításokat
  2. Általános menüpont → Képernyő felébr. → kapcsoljuk ki a Csuklóészlelést 

3. “Mindig bekapcsolva” funkció hanyagolása

Ha szeretnénk hogy az óránk folyamatosan mutassa az időt, és ne csak koppintáskor vagy a karunk felemelésénél, akkor kapcsoljuk be a Mindig bekapcsolva funkciót. Az 5. generációs Watch-oknál már rendkívül energiatakarékos óraszámlapok készültek, amelyek a folyamatos megjelenés mellett is alig fogyasztják az akkumulátort. Plusz elég menőn is néz ki, így mi ezt nem szoktunk kikapcsolni, azonban tény, hogy ha csak a koppintásra vagy felemelésre való bekapcsolást választjuk, növelhetjük valamelyest az üzemidőt.

4. Néma üzemmód

Egy újabb módja annak, hogy egy kis plusz üzemidőt érhessünk el az Apple Watch-on, ha néma üzemmódra állítjuk. Ilyenkor nem pittyeg ha értesítést kaptunk. Az ébresztők és időzítők azonban nem kerülnek némításra. 

5. Értesítések kikapcsolása

A némítás mellett egy másik akkumulátor-kímélő beállítás, ha csak a legfontosabb értesítéseket engedélyezzük az Apple Watch-unk számára. Minél több alkalmazástól kapsz értesítést Watch-on, annál többször kell az órának a telefonoddal kommunikálnia, így gyorsabban meríti az akkumulátort. 

A iPhone-odon található Watch alkalmazásban állítsuk be az értesítéseknél azokat a  legfontosabb alkalmazásokat, amelyektől szeretnénk értesítést kapni, a többit pedig kapcsoljuk ki. 

6. E-mail értesítések

Azért írtuk külön ezt a pontot az előzőtől, mert az e-mailekre vonatkozó értesítések fogyasztják a legtöbb energiát az összes alkalmazás közül. Ha ezt bekapcsolva hagyjuk, akkor az óránk folyamatosan kommunikál az iPhone-unkkal, hogy ellenőrizze jött-e új üzenetünk. 

Mi azt javasoljuk, hogy a jobb üzemidő elérése érdekében kapcsoljuk ki teljesen az e-mailekről szóló értesítéseket.

7. Töröljük a felesleges alkalmazásokat

Egy újabb remek tipp az akkumulátor üzemidő növelésére, ha töröljük a felesleges alkalmazásokat a Watch-ról. Mivel több ezer alkalmazás tölthető le az óránkra, ezért könnyen eshetünk abba a hiába, hogy számos appot letöltünk rá, amelyeket aztán később csak ritkán vagy egyáltalán nem használunk. Ez azért ronthatja az üzemidőt, mert ezek a nem használt appok is kommunikálhatnak az iPhone-al – teljesen feleslegesen.

A gyárilag feltelepített appok közül sajnos nem törölhetünk le semmit, függetlenül attól hogy használjuk-e vagy sem. Letörölni csak a saját magunk feltelepített alkalmazásokat tudjuk, amit a telefonunkon a Watch app segítségével tudunk megtenni. 

8. Szürkeárnyalat mód bekapcsolása

Ha tényleg nagyon elszántak vagyunk az üzemidő növelésének érdekében, akkor bekapcsolhatjuk a Szürkeárnyalatok módot. Ehhez nincs más dolgunk, mint megnyitni a Watch alkalmazást, majd az Általános menüben a Kisegítő lehetőségekre kattinva kiválasztani ezt a módot. Kapcsoljuk be és máris átvált az óránk fekete-fehérre, így ezzel némi plusz energiát spórolunk meg.  

9. Kapcsold be a Ne zavarj vagy a Repülőgép módot

A Ne zavarj mód bekapcsolása megakadályozza az értesítések hang és fényjelzését. A Repülőgépes üzemmód pedig minden kommunikációt megszüntet az órád és a telefonod között. 

10. Bluetooth kikapcsolása

A Bluetooth kikapcsolásával szintén javíthatunk a Watch állóképességén, azonban ennek kikapcsolása szinte az összes olyan funkció megszüntetését jelenti, amiért lényegében használjuk a okosórát. A Watch és az iPhone Bluetooth kapcsolaton keresztül kommunikálnak, így minden fontos értesítés és adat megjelenítéséhez szükség van a Bluetooth kapcsolatra. 

11. Kapcsold be az Energiatakarékos módot

Ha már nagyon kezd kifogyni a szusz is az órádból, akkor az utolsó mentsvárad az Energiatakarékos üzemmód bekapcsolása lehet. Ennek a módnak az aktiválásával akár több napra elegendő üzemidőt is elérhetünk, viszont az óránk az idő mutatásán kívül semmi másra nem lesz használható. 

Hogyan tudjuk ezt bekapcsolni? 

  • Húzzuk az ujjunkat felfelé az óra számlapján, és nyissuk meg a Vezérlőközpontot.
  • Koppintsunk az akkumulátorszázalékra majd húzzuk a csúszkát a Takarékos módig és kapcsoljuk be

Ha szeretnénk visszaállítani az eredeti módba, csak nyomjuk be az óra oldalán található gombot amíg az Apple logó meg nem jelenik. 

Ezzel a 11 tippel egyenként, vagy többet egyszerre alkalmazva javíthatunk az Apple Watch akkumulátor üzemidején. Kommentben írjátok meg, hogy nektek melyik módszer vált be a legjobban! Ha szeretnéd te is kipróbálni az Apple Watch nyújtotta lehetőségeket, fedezd fel oldalunk eladó Apple Watch kínálatát.

Szeretnél hasonló cikkeket olvasni? Iratkozz fel!

Havonta maximum 1 alkalommal küldünk levelet, amiben használt Apple termékek adás-vételével kapcsolatos tippeket, tanácsokat osztunk meg Veled.

Egy hozzászólás

  1. Par napja használom. Köszi a tippeket a jó felét az ertesiteseknek kikapcsoltam, vegulis nem fontosak, kizárólag akkor ha a telefont nem tudjuk kozelunkben tartani. Véleményem szerint igy, ahogy tapasztaltam, ugy hogy ejszaka is hasznalom, a pulzus mérés miatt, kb ha nem is 18 órát de 15 öt kibir.
    Tetszik az óra, nekem egy nike verzio van. Viszont hatrany hogy a legjobb, legelvezhetobb orara telepíthető app fizetős, nincs benne alvás mérés, ami lenne fizetős. Szóval ugy gondolom mivel az óra értéke nem volt csekely, igy jopar alkalmazas letoltesi lehetőséget igazán adhattak volna ingyen….
    Amugy szuper kis cucc, mint anyag tekinteteben, es az jó ha nincs nalunk a telefon, es jön egy fontos hívás akkor par mondatban eltudjuk intezni stb…

    Válasz neki

Szólj hozzá!

Nem vagy bejelentkezve.

Ha gyakran szólsz hozzá, érdemes regisztrálnod vagy bejelentkezned, így rendszerünk meg fogja jegyezni adataidat, és nem kell az alábbi mezőket újra meg újra kitöltened.